Preskoči na vsebino

PREDSTAVLJAMO EKO 8 UMETNIŠKE PROJEKTE

STANE JAGODIČ / Eko dizajn, 1986
asemblaž
z dovoljenjem umetnika

Delo Staneta Jagodiča je ob delih Yoko Ono in Maka Sajka na razstavi ena od treh zgodovinskih točk, ki vzpostavlja povezavo med sedanjostjo in temelji okoljske misli v vizualni umetnosti. Jagodič dosledno ustvarja od začetka sedemdesetih let prejšnjega stoletja in se s svojim jedkim smislom za humor, neposrednimi sporočili in preroškim uvidom odziva na aktualne dogodke, politiko, nebrzdano potrošništvo in okoljske katastrofe (kot je bil Černobil).

Tokrat predstavlja tri serije fotomontaž, fotokolažev in fotorisb, imenovane Avtomobilizmi, Ekologija – Paradoks in Rezerva: Avtomobilizmi, ob tem pa še asemblaž z naslovom Eko dizajn. Najzgodnejši kolaž sega v leto 1971, najnovejši pa v leto 2016, včasih znotraj iste serije, kar kaže na jasno miselno linijo, ki teče skozi njegovo dolgoletno kariero.

Eko dizajn (1986) je nekoč bela, zdaj umazana srajca, morda celo prepojena s krvjo, na kateri so imena bližnjih in daljnih krajev, kot sta Kidričevo ali Hirošima, ki jih je prizadelo človekovo onesnaževanje. Povzročena škoda je poudarjena z uporabo obližev, ki označujejo vsako od imen.

Stane Jagodič (r. 1943) je grafik in pisatelj, ki s svojim prodornim in vztrajnim delom ponuja sardonično kartografijo povojne in postsocialistične srednje Evrope. Njegovi kolaži, karikature in risbe obravnavajo večino glavnih geopolitičnih vprašanj zadnjega pol stoletja in se med drugim pojavljajo v časopisih in muzejih ter na oglasnih panojih in majicah. Leta 1995 je Jagodič v Šmarju pri Jelšah ustanovil Slovenski trienale satire in humorja Aritas-satirA.

Arhiv