Preskoči na vsebino

Pogovori z umetnicami EKO 8 / Wom@rts Masterclass
torek + sreda, 13. in 14. julij 2021, 11.00-13.00
pridružite se nam na spletu: Youtube + Facebook

1. dan (Youtube, Facebook)
torek, 13. julij 2021, 11.00-12.00:

Emilija Škarnulytė v pogovoru z Alessandrom Vincentellijem
torek, 13. julij 2021, 12.00-13.00:
Nina Slejko Blom & Conny Blom v pogovoru z Alessandrom Vincentellijem

2. dan (Youtube, Facebook)
sreda, 14. julij 2021, 11.00-12.00:

Laura Harrington v pogovoru z Alessandrom Vincentellijem
sreda, 14. julij 2021, 12.00-13.00:
Danae Stratou v pogovoru z Alessandrom Vincentellijem

Vabimo na štiri dinamične pogovore s prodornimi in inovativnimi umetnicami iz selekcije trienala EKO 8, ki bodo potekali na spletu. Emilija Škarnulytė, Nina Slejko Blom & Conny Blom, Laura Harrington in Danae Stratou bodo v pogovoru s kuratorjem trienala, Alessandrom Vincentellijem, predstavile izbrane umetniške projekte ter spregovorile o izhodiščih, idejah in vizijah svojih umetniških praks. Pogovori potekajo v okrilju evropskega projekta Wom@rts, ki je podprt s strani programa Ustvarjalna Evropa. Pridružite se nam na Youtube kanalu in naši Facebook strani.

Predstavitve umetnic:

Emilija Škarnulytė (r. 1987, Litva) je vizualna umetnica in filmska ustvarjalka. Škarnulytė deluje na področju med dokumentarnim in imaginarnim, snema filme in ustvarja kompleksne instalacije, raziskujejo globok čas in nevidne strukture, od kozmičnih in geoloških do ekoloških in političnih. Njena slepa babica se nežno dotakne preperelega kipa sovjetskega diktatorja, detektorji nevtrinov in velikanski trkalniki merijo vesolje znotraj nezemeljske arhitekture. Post-človeške vrste plavajo skozi podmorske predore nad polarnim krogom in se plazijo po tektonskih prelomnih črtah v bližnjevzhodni puščavi. Emilija Škarnulytė je prejemnica umetniške nagrade Future Generation Award 2019, zastopala je Litvo na XXII Milanskem trienalu in bila del baltskega paviljona na Beneškem bienale arhitekture 2018. Njeni filmi so v zbirkah IFA, Kadist Foundation in Center Pompidou, predvajali pa so jih v Serpentine Gallery v Londonu, Centru Pompidou v Parizu in na številnih filmskih festivalih, med drugim v Rotterdamu, Busanu in Oberhausenu. Diplomirala je na Akademiji za umetnost Brera v Milanu in magistrirala na Akademiji za sodobno umetnost Tromsø na Norveškem. Je ustanoviteljica Polar Film Lab, kolektiva za analogno filmsko prakso s sedežem v Tromsøju na Norveškem, in je članica umetniškega dua New Mineral Collective, ki je nedavno prijel naročilo za nov umetniški projekt prvega bienala v Torontu.

Nina Slejko Blom (r. 1982, Slovenija) je sodobna umetnica, kustosinja in pedagoginja s sedežem na Švedskem. Je post-studijska umetnica, pri svojem delu pogosto preučuje svet umetnosti in njene institucije ter različne strukture moči. Delala je ločeno in v skupini, sodelovala je v več kot 250 razstavah v referenčnih institucijah po vsem svetu. Je članica umetniških kolektivov Pektin in Klara Sax. Vzporedno s svojo umetniško prakso vodi (skupaj s Connyem Blomom) Konceptualni umetniški center Bukovje/Landskrona, neprofitno razstavno platformo, katere program vključuje tako mlade kot uveljavljene mednarodne umetnike, mdr. Gillian Wearing, Jeremy Deller, Roni Horn in Trevor Paglen. Leta 2017 sta v okviru centra izdala publikacijo CAB - Conceptual Art Book s finančno pomočjo legende konceptualne umetnosti Josepha Kosutha. Nedavno je poučevala na Umetniški akademiji v Umei in bila ena izmed žirantk ter mentorica rezidenčnega programa Landskrona Foto.
Conny Blom (r. 1974, Švedska) živi in dela na Švedskem in v Sloveniji. Blom v svoji umetniški praksi deluje v različnih medijih in pogosto preučuje hierarhije in razkriva nadomestna branja s korigiranjem obstoječega gradiva. Cenzura in avtorske pravice sta dve temi, h katerim se je skozi leta pogosto vračal. Samostojni in v timu z Nino Slejko Blom je sodeloval na več kot 250 razstavah v referenčnih institucijah po vsem svetu.

Laura Harrington (r. 1980, Wales) je umetnica, raziskovalka in kreativna producentka, ki živi in dela na severovzhodu Anglije. Njeno delo raziskuje zapletene odnose med ljudmi in pokrajinami, pogosto v interdisciplinarnih raziskavah in sodelovanju z drugimi. Umetniška praksa avtorice se nahaja med umetnostjo, znanostjo in filozofijo, s svojimi filmi, instalacijami, risbami, terenskim delom in poskušanjem pa želi ustvariti dela, ki temeljijo na ideji »gorvodne zavesti«, etosu za povezovanje s svetom, ki črpa iz ekologij, da bi razmišljali o različnih odnosih in povezavah. Diplomirala je na univerzi Northumbria v VB in bila leta 2014 na rezidenci univerze v Durhamu, kjer je proučevala področje geomorfologije in ekologije šotišč. Med avtoričinimi nedavnimi razstavami in rezidencami so EKO8 (Slovenija), MIMA (Middlesbrough Institute of Modern Art, VB), Projections (Tyneside Cinema, VB), UNIDEE / Cittadellarte, (Biella, Italija), Hangmen Projects (Stockholm), HIAP (Helsinki International Arts Program), Univerza Durham (Leverhulme), Invisible Dust, VB, Muzej Woodhorn, VB, BALTIC 39, VB, VARC, VB in AV Festival 12, VB. Trenutno je doktorska kandidatka na BxNU na univerzi Northumbria.

Danae Stratou (r. v Atenah, Grčija) uporablja minimalističen, geometrijski vizualni jezik in se ukvarja s sodobnimi vprašanji, kot so migracije, življenje v sodobnih mestih, rast prebivalstva, odnos do okolja ter politične in družbene napetosti po vsem svetu. Njeno delo je sestavljeno iz obsežnih instalacij in avdiovizualnih okolij. Uporablja različne medije, od digitalne in avdio tehnologije, videa, fotografije, do kovin in naravnih materialov. Med avtoričinimi najbolj reprezentativnimi projekti so: Desert Breath (1997), ena največjih svetovnih umetniških instalacij, ki se nahaja v puščavi Sahara, The River of Life (2004), video instalacija, ki beleži pretok in ritem sedmih največjih svetovnih rek, Cut - 7 Dividing Lines (2007), fotografska instalacija, ki preiskuje povezave med politično ali versko razdeljenimi deli sveta, Na zemlji pod oblaki (2017), njena največja instalacija v Grčiji, zasnovana za antični Elevzino, kjer sta kot osnovna materiala uporabljena voda in zemlja ter 1000 ročno izdelanih keramičnih loncev. Avtorica je sodelovala na številnih referenčnih razstavah, med drugim na 48. beneškem bienalu v Italiji (1999), 1. bienalu v Valenciji, Španija (2001), La Verriere, (Fondation D 'Enterprise Hermes) -Solo Show, Belgija (2010), Istanbul - prestolnica kulture of Europe 2010 International Program, Turčija (2010), mednarodni festival Adelaide 2012: Restless, Avstralija (2012). Leta 2010 je soustanovila neprofitno organizacijo Vital Space, globalno, interdisciplinarno, medmedijsko umetniško platformo, ki obravnava pereča vprašanja našega časa.

Vabljeni!

Arhiv