Preskoči na vsebino

Paula Modersohn Becker in umetniki iz kolonije Worpswede
Umetnostna galerija Maribor, Strossmayerjeva 6

Umetnostna galerija Maribor prireja iz umetnostnozgodovinskega vidika izjemno zanimivo potujočo razstavo risb, grafik in knjižnih izdaj z nazivom Paula Modersohn Becker in umetniki iz kolonije Worpswede, ki jo je organiziral Institut für Auslandsbeziehungen (IfA) iz Berlina, posredoval pa Goethe Institut iz Zagreba. Lirična vasica Worpswede ob Severnem morju, kakšnih 20 km od Bremna, je ob koncu 19. stoletja privlačila nemške umetnike približno tako, kakor na primer francoske slikarje nekoč prej Barbizon. Fritz Mackensen, Otto Modersohn, Heinrich Vogeler, Fritz Overbeck, Hans am Ende, Clara Westhoff in slednjič Paula Modersohn Becker so avtorji, ki so vtisnili nemškemu fin-du-sieclu neizbrisne sledove. Umetniški skupini je pripadal tudi pesnik Rainer Maria Rilke, ki se je kot umetnostni zgodovinar redno posvečal likovni umetnosti in po naročilu Worpswedejevcev februarja 1903 objavil monografijo o njihovem delovanju, ki je osnova kasnejših študij na temo kolonije.

Pričujoča razstava je posebej posvečena za življenja manj cenjeni likovni umetnici Pauli Modersohn Becker, ki je prav v Worpswedu spoznala svojega bodočega soproga, slikarja in grafika Otta Modersohna in se navezala na Claro Westhoff, kasnejšo Rilkejevo soprogo. Leta 1876 rojena umetnica sodi med prve nemške likovnike, na katere je vplivalo slikarstvo Cezanna, Gaugina in van Gogha, kar pa je žal imelo za posledico popolno nerazumevanje tako iz strani kulturnega občinstva kot kolegov. Svojo likovno ustvarjalnost je posvetila preprostim ljudem, kmetom in delavcem, vendar ne toliko v smislu socialnokritične tematike kot iz psihološkega vidika. Umrla je stara komaj 31 let, zapustila pa okoli 700 slik, 1000 risb in 13 jedkanic ter neprecenljiv dnevnik, kamor je zapisovala vtise srečanj z umetniki.