Preskoči na vsebino

Umetnostna galerija Maribor, Strossmayerjeva 6 /Viteška dvorana/

Akademska slikarka Natalija Šeruga se v Viteški dvorani predstavlja s serijo 121 risb, ki so nastale v zadnjih dveh letih. Risbe so nadaljevanje njenega značilnega slikarskega jezika, vendar hkrati kažejo na prelom v ustvarjanju. Drugačno izostren in svež likovni jezik prikazuje preplet in menjavo linije in lise, barvnega in zabrisanega v različnih kombinacijah tehnik risbe (pigmenta, oglja, krede, pastela, barvnega svinčnika, grafita, tuša in radirke) na grundiranih listih papirja, iztrganih iz starih dvojnih slovarjev druge polovice 19. stoletja (Kremers, Jacob, Kremers' New Pocket Dictionary of the English-Dutch and Dutch-English Language, 1887; Goorzonen, Janežič, Popolni ročni slovar slovenskega in nemškega jezika, 1850, J. Sigmundova knjigarna v Celovcu). Risbe na porumenelih knjižnih listih so vstavljene v silikon, ki poleg okvirja dajejo delom tudi novo optiko.

Beseda orpiment je ime minerala in prihaja iz latinske besede auripigmentum, ki pomeni žarečo zlato barvo, a hkrati beseda zveni podobno kot ornament − pogost likovni element Natalije Šeruga. Arhaični zven naslova razstave se odraža v postavitvi risb kot srednjeveških rokopisov na stene, pobeljene z zlatorumenim ornamentom. Orpiment se lahko spremeni v kupček prahu, v zlatorumen pigment. Zaradi tega so ga alkimisti imeli radi pri poskusih izdelave zlata. Umetniški proces Natalije Šeruga v nekem smislu namiguje na delo alkimistov, saj slikarka preobraža oblike in motive v nove ter spreminja namembnosti materialov in tako svoja dela nehote prekriva s tančicami skrivnosti. Stare knjižne liste slovarjev je pretvorila v risbe, hkrati sta slovarja navdih pri ustvarjanju, ki ji ga dajo posamezne besede ali besedni koreni. Skrivnostnost se kaže v zrcalni pisavi, ki služi kot ornament, a je obenem reminiscenca na Leonardove študijske risbe. Nataliji Šeruga risba nikoli ni služila kot osnova za njeno ustvarjanje. Z neprestanim dialogom med formo in ornamentom, med besedo in upodobljenim, med likovno tradicijo in inovacijami umetnica obudi preteklo minljivost in jo v več pomenih vrača v sedanjost ter išče in raziskuje nove poti za nadaljnje ustvarjanje.

Natalija Šeruga (r. 1971, Maribor). Leta 1999 je diplomirala iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani ter leta 2003 še magistrirala. Njena dela se nahajajo v različnih umetniških zbirkah (NLB, Zbirka Talum, Zbirka Slovenskega kulturnega centra Korotan, Dunaj, Galerija Murska Sobota). Leta 1996 je prejela Prešernovo študentsko nagrado. Lani pa je prišla v krog šestih nominirancev kategorije umetniško risanje prestižne nagrade Henkel Art.Award.2008. Kot svobodna umetnica živi in ustvarja v Radencih.

Izbor samostojnih razstav 2008: Pokrajina iz voska, Galerija Equrna, Ljubljana; 2007: Armamaxa, Galerija Miklova hiša, Ribnica; 2006: Triptih (z M. Gregorič in N. Ribič), Mestna galerija Ljubljana: 2004: Slike, Internet baza Media Nox, MKC, Maribor; 2003: Z vsemi očmi zre bivajoče ven, v odprto, Galerija Murska Sobota; 2002: Bolest in strast sta v isti krožni črti, Razstavni salon Rotovž, UGM, Maribor; 1999: Spomniti se. Loviti sebe, Likovni salon Celje. Izbor skupinskih razstav 2009: Poletje, UGM, Maribor; 2008: Henkel Art.Award.2008, Platform for Young Art, Gallery ArtPoint, Dunaj; 6th International Biennial of Drawing Pilsen, Pilsen; Slovenian painting after 1945 from the Art Collection of NLB, City Hall, Bruselj; 2005: Umetniki iz Maribora, Galerija Roman Petrović, Sarajevo; Eye-Try, Vision Center, Cork; 2002: Moška in ženska ročna dela, Mestna galerija Nova Gorica, Nova Gorica; Zbirka Talum, Jakopičeva galerija, Ljubljana; 2000: Slika 2000, Galerija Equrna, Ljubljana; Kompilacija, Razstavni salon Rotovž, UGM, Maribor.

Kustosinja: Meta Kordiš, kustosinja UGM