Preskoči na vsebino

Umetnostna galerija Maribor, Strossmayerjeva 6
četrtek, 5. april 2007, ob 18. uri
predava: dr. Stojan Pelko


Dr. Stojan Pelko, priznan filmski teoretik in publicist, bo ob izidu svoje nove knjige, Podoba misli, predaval o tem, ali se filozofija danes lahko še česa nauči od filmske teorije. S primerjalno analizo dveh režiserjev, Stanleyja Kubricka in Davida Lyncha, bo predstavil, kako zna filmska podoba upodabljati miselne procese in kdaj se spravi misliti tudi sama. Sodobna filmska publicistika in teorija se je o prelomu stoletja obrnila nazaj k statusu podobe. Ko ji je zmanjkalo zaveznikov v lingvistiki, semiologiji, naratologiji in psihoanalizi, je status filmske podobe skušala premisliti skozi ponovno soočenje z likovno umetnostjo. Spoprijem filma z lastno (s)likovnostjo ne gre le prek likovnega, ampak nujno tudi prek pojmovnega: Kaj je podoba, kaj gibanje, kaj podoba-gibanje in kdaj ta ujame čas? Kdaj podoba postane podoba dobe?

Stojan Pelko je doktor filozofije z diplomo poglobljenih študij (DEA) iz avdio-vizualnih raziskav na Universite de la Sorbonne Nouvelle - Paris III. Filmski publicist in esejist na oddelku za sociologijo kulture Filozofske fakultete v Ljubljani vodi ciklus seminarjev iz filmske teorije in zgodovine ter prevaja iz francoščine (Deluze, Baudrillard, ... ). Za Delovo akcijo Novinarji je prejel priznanje slovenskega kreativnega direktorja leta 1998, leta 2001 pa s sodelavci Lune dvakrat zlato ogledalo za najboljši tiskani oglas. Je ustanovitelj in direktor družbe za svetovanje Korpus. Javnosti je znan kot avtor knjig Pogib in počas, Podobe Wima Wendersa; Filmski pojmovnik za mlade, ...

Knjigo Podoba misli je izdala Študentska založba v zbirki Koda.