Preskoči na vsebino

Akcija "ALI SE MED SEBOJ POZNAMO?"
še vedno poteka, zato vas vabimo, da se pridružite!

Učenci, ki so v Slovenijo prišli od drugod, naj skupaj s svojimi sošolci ter mentorjem pišejo razglednice svojim sorodnikom, ki ne živijo v okviru meja Slovenije. S svojo razglednico jih naj pozovejo, da jim vrnejo razglednico/ njihovega kraja primer: Moje ime je Luka Novak, sem sošolec Enisa ... Pošiljam vam razglednico Slovenske Bistrice, jaz pa želim, da mi pošljete razglednico vašega kraja na naslov: .........Pozdrav od mene in Enisa/ Tako se bodo s pomočjo njihove medsebojne komunikacije začeli nabirati arhivi razglednic, ki bodo obenem kazali tudi kulturno podobo razredov. Osnovnošolci bodo na ta način spoznavali svoje vrstnike z druge plati, naučili se bodo komunicirati z ljudmi, ki ne pripadajo nujno istemu kulturnemu krogu in se jim na ta način približali

Pridobljeno gradivo se bo zbiralo v Moderni galeriji, Umetnostni galeriji Maribor in Galeriji Božidarja Jakca do 1. aprila 2007!

ALI SE MED SEBOJ POZNAMO?
Raziskava kulturne različnosti med osnovnošolci v Sloveniji
Ob Mednarodnem dnevu muzejev »Muzeji in mladi« in »Letu kulture v šolskem letu 2006/2007«

Lani septembra se je uradno začelo »Leto kulture v šolskem letu 2006/2007«, skupni projekt Ministrstva za kulturo in Ministrstva za šolstvo in šport Republike Slovenije, katerega namen je »omogočiti večjo dostopnost kulturnih dobrin in pogojev za ustvarjalnost na vseh področjih umetnosti« in v okviru formalnega izobraževanja dodatno vzpodbuditi otroke, učence in dijake, da spoznajo različna področja kulture.

Kulturna vzgoja s pomočjo umetnosti je tudi ena glavnih nalog muzeja moderne in sodobne umetnosti, saj je ravno kreativno mišljenje tisto, ki lahko podira ograje predsodkov in odpira nova znanja, ne glede na raso, spol ali poreklo. Mednarodna organizacija za muzeje ICOM je 18. maj 2006 proglasila za mednarodni dan muzejev s témo leta Muzeji in mladi, Moderna galerija pa je k temu hotela dodati še posebej aktualno tematiko "kulturne različnosti". Kajti ne glede na to, da je Slovenija rasno in versko relativno homogena dežela, so nedavni pojavi kulturne nestrpnosti med osnovnošolsko populacijo (Fužine, romsko vprašanje) pokazali, da nas globalna etnična vprašanja vendarle niso obšla. Muzeji se morajo ukvarjati z dostopnostjo svojih vsebin obiskovalcem, ne glede na starost, spol ali versko izpoved, zato morajo svoje obiskovalce poznati. Moderna galerija je zato ob letošnjem mednarodnem muzejskem dnevu in letu kulture dala pobudo za raziskavo kulturne različnosti med osnovnošolci v Sloveniji z naslovom Ali se med seboj poznamo?. Del akcije je potekal od maja do junija 2006 kot interaktivne delavnice ob razstavi Prekinjene zgodovine pod skupnim naslovom Babilonski stolp. Metafora zmešnjave jezikov in obenem nerazumevanja zaradi nepoznavanja je tako postala tudi zaščitni znak akcije Ali se med seboj poznamo?, ki pa je presegla začrtane okvire. Moderni galeriji sta se kot partnerja namreč pridružili še Umetnostna galerija Maribor in Galerija Božidarja Jakca iz Kostanjevice na Krki, tako, da bo načrtovana raziskava res dobila slovenske dimenzije. Na pobudo kustosinj pedagoginj Adele Železnik, Brigite Strnad in Helene Rožman bodo s pomočjo zainteresiranih (likovnih) pedagogov na osnovnih šolah potekale samoraziskave. Učenci, ki so v Slovenijo prišli od drugod, njihovi najbližji sorodniki pa ne živijo v okviru meja Slovenije, bodo svojim sošolcem dali naslove svojih sorodnikov, ti pa jim bodo pisali in prosili za razglednico njihovega kraja. Tako se bodo s pomočjo njihove medsebojne komunikacije začeli nabirati arhivi razglednic, ki bodo obenem kazali tudi kulturno strukturo razredov. Obseg akcije bo odvisen od posameznih kustosinj, ki bodo na svojih področjih delovale avtonomno, v sodelovanju z učitelji in učenci lokalnih šol, ob koncu šolskega leta pa se bodo rezultati raziskave pokazali s pomočjo razstav v vseh treh navedenih institucijah.Rezultati raziskave bodo pomagali tudi ostalim muzejskim institucijam, ki koncipirajo svoje programe za mlade obiskovalce, da bodo lahko dosledneje upoštevali komponento »vključenosti«, pa tudi osnovnošolci bodo na ta način svoje vrstnike z druge plati, naučili se bodo komunicirati z ljudmi, ki ne pripadajo nujno istemu kulturnemu krogu in jih na ta način tudi lažje spoznali.Rezultate bomo predstavili in razstavili že 19. aprila v Umetnostni galeriji Maribor - Razstavnem salonu Rotovž. Pridobljen material (in dodatne informacije za SV Slovenijo) pošljite na naslov: Zdenka Brglez, pedagoginja UGM